Δευτέρα 22 Απριλίου 2013

Κέικ με ταχίνι, καρύδια και σταφίδες


Από τα νοστιμότερα κέικ που έχω φτιάξει…
και είναι και νηστίσιμο!!!
Υλικά: 

300 γρ ταχίνι
50 γρ νερό
300 γρ ζάχαρη
350 ml φρεσκοστυμμένος χυμός πορτοκάλι
1 κουταλάκι σόδα
Ξύσμα από 2 πορτοκάλια
100 γρ καρύδια χοντροτριμμένα
100 γρ σταφίδες ξανθές
1 κουταλάκι κανέλα
¼ κουταλάκι γαρύφαλλο
400 γρ φαρίνα
 

   Λαδώνουμε και αλευρώνουμε καλά μια στρογγυλή
ή 2 μακρόστενες φόρμες.
Προθερμαίνουμε τον φούρνο στους 170ο.
Αλευρώνουμε ελαφρά τις σταφίδες.
  Χοντροκόβουμε τα καρύδια.
  Στο μπολ του μίξερ χτυπάμε καλά το ταχίνι μαζί με το νερό,
να αφρατέψει.
  Προσθέτουμε την ζάχαρη και συνεχίζουμε το χτύπημα για 2 λεπτά.
  Ρίχνουμε τον μισό χυμό πορτοκαλιού, συνεχίζοντας το χτύπημα.
Διαλύουμε την σόδα στον υπόλοιπο χυμό και τον προσθέτουμε.
  Προσθέτουμε το ξύσμα, τα καρύδια, τις σταφίδες, την κανέλα 
και το γαρύφαλλο και ανακατεύουμε ελαφρά.
Τέλος ρίχνουμε σιγά-σιγά την φαρίνα και ανακατεύουμε
να ενσωματωθούν καλά τα  υλικά.
 Αδειάζουμε το μίγμα στην φόρμα και ψήνουμε για 45 λεπτά περίπου,
  δοκιμάζοντας με τη λάμα ενός μαχαιριού ~ αν βγει καθαρή,
το κέικ είναι έτοιμο, διαφορετικά ψήνουμε για λίγα λεπτά ακόμα.
 Αποσύρουμε από τον φούρνο
και αφήνουμε μέσα στη φόρμα για 10 λεπτά,
 μετά ξεφορμάρουμε σε πιατέλα και αν θέλουμε,
πασπαλίζουμε με λίγη ζάχαρη άχνη. 

Καλή επιτυχία!

24 σχόλια:

  1. ...Και πολύ υγιεινό θα προσθέσω!
    Μπράβο σου , καλή απόλαυση να έχεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ σωστή η επισήμανσή σου Σοφία, αυτό είναι και το κυριότερο νομίζω!
      Ευχαριστώ πολύ, καλό απόγευμα!

      Διαγραφή
  2. telia h sintagh soy mprabw ua to kanw gia na doymai ua to pethxw opws esh filia...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν έχει καμμιά ιδιαίτερη δυσκολία, δοκίμασέ το και πες μου! :)

      Διαγραφή
  3. Πολύ ωραίο! Το ταχίνι ωμό δε μου αρέσει αλλά σε κέικ και μπισκότα δίνει πολύ ωραία γεύση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Από τα ωραιότερα και πλούσια κέικ, παρότι νηστήσιμο, Μπέτυ!! Το κατάλληλο γλυκάκι, για την περίοδο της νηστείας. Για να μην πίνουμε σκέτο το καφεδάκι μας!! Καλοφάγωτο.
    Καλό βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όπως τα λες Ειρήνη μου, κέικ γεμάτο γεύση και νοστιμιά!
      Καλό βράδυ και σε σένα...

      Διαγραφή
  5. θα το φτιαξω σήμερα μάλλον και θα σας πω πως μου φανηκε.
    έλενα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Το έκανα σήμερα το απόγευμα και ήδη λείπει το μισό..
    Νοστιμότατο.. Μόνο που δεν έβαλα ξύσμα, γιατί τα πορτοκάλια που είχα ήταν κερωμένα.
    Τέλειο......Ευχαριστώ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευτυχώς έχω ακόμα λίγα πορτοκάλια από τον κήπο φίλης και λεμόνια από τον δικό μου... μετά βλέπουμε...
      Χαίρομαι που σου άρεσε φίλε Σταύρο, να έχεις μια όμορφη μέρα!

      Διαγραφή
  7. Έφτιαξα το κέικ χθές το βράδυ και σήμερα δεν έχει μείνει καθόλου.
    Εξαιρετικό και πριν ψηθεί.Ετρωγα τη νοστιμότατη ζύμη με το κουτάλι.
    Το συστήνω ανεπιφύλακτα σε όλους!
    'Ελενα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαχα... Έλενα, μου θύμισες την κόρη μου, το ίδιο κάνει κι εκείνη με αυτό το κέικ!!! :)
      Χάρηκα πολύ που σου άρεσε!!!

      Διαγραφή
  8. Θα ήθελα πολύ να φτιάξω αυτό το κεικ. Φαίνεται πεντανόστιμο! Επιδή όμως βρίσκομαι στον Καναδά, μπορείτε να που πείτε εάν το φαρίνα είναι αλεύρι για όλες τις χρήσεις ή που φουσκώνει μόνο του; Σας ευχαριστώ!
    Βιολέτα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η φαρίνα είναι το αλεύρι που φουσκώνει μόνο του.
      Αν θέλεις μπορείς να το αντικαταστήσεις με αλεύρι για όλες τις χρήσεις προσθέτοντας 1 κουταλάκι μπέικιν.
      Αν το φτιάξεις θα ήθελα να μάθω τις εντυπώσεις σου!
      Καλή επιτυχία!

      Διαγραφή
  9. αν στο κεικ προσθεσω και τριμμενο μηλο,θα πρεπει να ελλατωσω τον χυμο?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν το έχω δοκιμάσει αλλά θεωρώ πως ναι, ανάλογα με την ποσότητα του μήλου βάλε λίγο λιγότερο χυμό...

      Διαγραφή
    2. Χριστος Ανεστη!ευχαριστω που απαντησατε :) λοιπον το κεικ ειναι απλα Θεικο,οπως και να το κανεις!!! Τελικα εβαλα κομματακια μηλου,φοβηθηκα να μην βγει ''λασποδες'' με το τριμμενο και εγινε Υπεροχο! Το κερασα σε μια εκδηλωση και ολοι ζητουσαν κι'αλλο. Το σπιτι μοσχοβολουσε ολη μερα και με το ζορι κρατηθηκα να μη φαω ολη τη ζυμη με το κουταλι...Ευχαριστουμε για τη συνταγη,Το πιο Υπεροχο κεικ για μενα..που δεν ειμαι και τοσο φανατικη των κεικ.Μονο αυτο θα φτοιαχνω μια που ολα τα υλικα του ειναι τα αγαπημενα μου :)

      Διαγραφή
    3. Πολύ χαίρομαι που σας άρεσε τόσο, θεωρώ κι εγώ πως είναι από τα καλύτερα κέικ που έχω φτιάξει ~ και έχω φτιάξει ΠΟΛΛΑ!!! :)
      Καλή συνέχεια...

      Διαγραφή
  10. ΑΠΛΑ τελειο ...το εχω φτιαξει απειρες φορές!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...